• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lån efter Krypyoscam på 1.8 miljoner

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

StevieBoy

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
12 Oktober 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Nej men de vet säkert hur min situation kan hanteras, även om den är extrem. Kanske kontakta alla kreditgivare, skuldsanering, vad vet jag. De säger att de hjälper till med allt sådant.
 

StevieBoy

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
12 Oktober 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Samt vet vad som är bäst, om ett år kanske det går att lägga om något lån till ett med lägre ränta , sedan amortera mer osv. Bara mina tankar, jag vet ju inte alls hur det fungerar. Bankerna säger ju att man ska kontakta dem om det blir svårigheter.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Nej men de vet säkert hur min situation kan hanteras, även om den är extrem. Kanske kontakta alla kreditgivare, skuldsanering, vad vet jag. De säger att de hjälper till med allt sådant.
Om lånen är 2 månader gamla så finns det ju inget att göra direkt.. skuldsanering är uteslutet på någea år. Dem kommer inte ändra lånen när du precis har tagit dem så det du ska göra är ju att försöka betala på lånen så gott det går, i värsta fall sälja boendet för att betala ner lite lån så det blir hanterbart
 

StevieBoy

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
12 Oktober 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Sälja boendet var inget bra alternativ enligt en skuldsanerare som kollat över situationen. Jag kommer inte anlita dem då det kostar pengar, men de sa att de kontaktar kreditgivare och försöker sänka kostnaderna och sedan lägga om lån efter ett år då alla kreditupplysningar är borta. Vi har stått i bostadsförmedlingen i 18 år och kan få lägenhet. Men det bör göras innan november och räntor som höjs men annars när de är på väg ner igen och budgivningarna börjar igen. Inte läge riktigt. Men en långivare sänkte ett par månader. Ett ockerlån på 100.000 betalades av en vän och jag ska börja betala räntefritt om ett halvår. En kurs jag går fick jag sluta så 1000kr där. Så nere med 4.500 nästa månad, normalt skall min lön kunna täcka då och med lite extra jobb kanske betala av något lån snabbare. Det är min plan, samt ev sälja lägenheten senare mot budgivning. Tre lån på lägenheten är låsta på 1.7% till 2025 så kanske det hinner vända. Nu täcker inte försäljning allt heller.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
2 022
Mottagna reaktioner
1 088
Poäng
897
Rätt pissig situation eftersom både ackord och skuldsanering är ett gäng år bort.

Du verkar ändå inte helt nedslagen angående att sälja lägenhet? Tycker ni båda så?
 

StevieBoy

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
12 Oktober 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Det gick inte till på något av de sätt som FI varnat för, samt att coinbase som även Handelsbankens säkerhetsavdelning säger är säkert, svarade mig att den tredje parten inte var något Scam. Personen som ”hjälpte” mig trejdingplanen 1000 kr och sedan 10000 var emot ett lån som jag betalade igen, då banken inte ville låta mig göra över pengar först. 420000kr, sedan godkände de överföring till mitt eget konto på coinbase och jag frågade igen efter lån och fick då från fler, som jag tog. Resten, nästan lika mycket var sk avgifter för att fånigt pengarna som uppgick till 5.000.000 cirka i SEK. I ren desperation för att få betala av lånen. Sedan har jag fattat att detta var ett stort Scam ändå. Talade länge med bankens säkerhetsavdelning igen. De gav mig information om saker jag aldrig kunnat ana hur dessa bedragare arbetar. Jag har som sagt försökt kolla upp allt under tiden men borde aldrig tagit det första lånet, men det var två veckor efter att vi dubblat pengarna några gånger och jag analyserat metoden. Helt rubbat
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Det gick inte till på något av de sätt som FI varnat för, samt att coinbase som även Handelsbankens säkerhetsavdelning säger är säkert, svarade mig att den tredje parten inte var något Scam. Personen som ”hjälpte” mig trejdingplanen 1000 kr och sedan 10000 var emot ett lån som jag betalade igen, då banken inte ville låta mig göra över pengar först. 420000kr, sedan godkände de överföring till mitt eget konto på coinbase och jag frågade igen efter lån och fick då från fler, som jag tog. Resten, nästan lika mycket var sk avgifter för att fånigt pengarna som uppgick till 5.000.000 cirka i SEK. I ren desperation för att få betala av lånen. Sedan har jag fattat att detta var ett stort Scam ändå. Talade länge med bankens säkerhetsavdelning igen. De gav mig information om saker jag aldrig kunnat ana hur dessa bedragare arbetar. Jag har som sagt försökt kolla upp allt under tiden men borde aldrig tagit det första lånet, men det var två veckor efter att vi dubblat pengarna några gånger och jag analyserat metoden. Helt rubbat
Är ju ofta ett väldigt tydligt tecken när man måste betala avgifter på avgifter att ngt inte stämmer
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp